Help! Er wordt aan mijn woning gewerkt!

Als er werkzaamheden aan uw huurwoning uitgevoerd worden dan heeft dit vaak grote gevolgen. Niet alleen tijdens de werkzaamheden, maar ook na de werkzaamheden als u moet leren leven met de aanpassingen of verduurzaming van uw woning.

ADSocius is er voor u tijdens de werkzaamheden, op de projecten waar wij aanwezig zijn, en na het project wanneer u opnieuw moet leren leven in uw woning.

ADSocius is er voor bewoners van sociale huurwoningen in Nederland en daarom bieden wij aanvullende informatie om u te helpen bij alles wat er op u af komt tijdens werkzaamheden, wat zijn uw rechten, uw plichten en hoe kunt u het zo comfortabel mogelijk maken. En informatie over hoe om te gaan met veranderingen aan uw woning, zoals leren leven met een wtw-installatie, maar ook praktische informatie zoals het (terug)plaatsen van een videodeurbel.

Informatie voor bewoners:

Wat doet ADSocius voor u als bewoner of omwonende?

Tijdens het project is het team van ADSocius uw aanspreekpunt voor alle zaken rondom het renovatie of bouwproject. U kunt bij ons terecht met uw vragen en zorgen over het project, zorgen over uw persoonlijke situatie tijdens de werkzaamheden. We doen ons best om zoveel mogelijk vragen en/of zorgen al voor de start van het project voor u te beantwoorden of op te lossen.

Dit doen we door vooraf goede en duidelijke uitleg te geven over het project of werkzaamheden. Vaak gebeurt dit door een bewonersboekje, persoonlijke gesprek bij u thuis of informatiemomenten. Maar ook door te luisteren naar de persoonlijke verhalen van de bewoners en in alle fasen zoveel mogelijk rekening te houden met bijvoorbeeld huisdieren of gezondheidsproblemen. Samen met u kijken we waar we u kunnen ondersteunen en tegelijktijdig het project volgens planning kan doorgaan.

Dit doen we door scherp te zijn op de communicatie over de geplande werkzaamheden, wat voor een aannemer normaal is kan voor u invloed hebben op uw dagelijkse leven. Maar ook door te luisteren naar de verhalen van de bewoners en in alle fasen zoveel mogelijk rekening te houden met bijvoorbeeld huisdieren of gezondheidsproblemen.

Meestal worden wij ingehuurd door de woningcorporatie of de aannemer, maar op een project staan wij er voor de belangen van de bewoners*. Voor ons is een project alleen geslaagd als u tevreden bent, de aannemer zijn werk heeft kunnen doen en de woningcorporatie het project heeft kunnen afronden.

Tijdens een eerder project vond de aannemer het normaal om zonder waarschuwing een boorstelling door de omliggende straten te laten rijden. ADSocius heeft ervoor gezorgd dat de omwonenden alsnog geïnformeerd werden, er komt tenslotte niet elke dag een halve goederentrein door de straat.

Wat kan ADSocius helaas niet voor u oplossen?

Op de meeste projecten is het team van ADSocius aanwezig in een onafhankelijke rol tussen de woningcorporatie, de aannemer en de bewoner of omwonende. Dit betekent helaas ook dat we niet alles voor u als bewoner op kunnen lossen.

Bestaande klachten over uw woning, of problemen tussen u en de woningcorporatie kunnen wij van ADSocius niet voor u oplossen. Uiteraard luisteren we naar uw verhaal en waar mogelijk brengen we het bij de verantwoordelijke afdeling opnieuw ter sprake, maar we kunnen alleen dingen oplossen die binnen het renovatie of bouwproject vallen.

*De exacte rol van het ADSocius team kan per project verschillen, er kunnen daarom geen rechten ontleend worden aan de inhoud van deze website.

Scroll naar boven