Groot onderhoud aan uw woningvoorraad is soms niet te voorkomen, maar is eigenlijk altijd een ingrijpende gebeurtenis voor de huurder. Om het project succesvol te laten verlopen zijn bewonersparticipatie en de verbindende rol van bewonersbegeleiding belangrijke onderdelen van het proces. Als ADSocius vormen we de brug tussen bewoners, woningcorporatie en aannemer, om er zo voor te zorgen dat het project niet alleen technisch, maar ook sociaal succesvol is.
Transparantie en vertrouwen als fundament
Werkzaamheden die onder groot onderhoud vallen mogen door huurders niet geweigerd worden, dit in tegenstelling tot verduurzaming, toch vinden wij het belangrijk dat huurder transparant geïnformeerd worden over hun rechten, hun plichten en wat zij kunnen verwachten.
Hiermee werken we aan vertrouwen, met de rol als onafhankelijke partij als extra voordeel, van de bewoners waardoor de woningcorporatie het werk gedaan krijgt en de aannemer effectief en binnen de gestelde planning zijn werk kan afronden.
We informeren bewoners via begrijpelijke, maar volgens het huurrecht juridisch kloppende, communicatie, waaronder het bewonersboekje, eventuele informatie avonden, brieven, technische opnames of warme huisbezoeken. Hiermee brengen we niet alleen de vragen en zorgen van bewoners in kaart, waar mogelijk beantwoorden we deze direct. Maar brengen we ook individuele behoeften in kaart en zorgen we ervoor dat bewoners zich gehoord voelen.
De rol van ADSocius
ADSocius verbindt alle partijen tijdens het project, zodat iedereen zich kan bezighouden met zijn deel van het takenpakket. Maar we houden ook oog voor het individu en de persoonlijke zorgen van bewoners, zoals wantrouwen tegen de woningcorporatie of zorgen over het opnieuw leren wonen in hun eigen huis na de werkzaamheden.
Van begin tot eind zijn wij er als onafhankelijk aanspreekpunt voor bewoners, dit luisterend oor zorgt voor vertrouwen en wanneer mogelijk zoeken we direct naar oplossingen. Hiermee maken we het verschil voor alle partijen.
Resultaat: een soepel project en tevreden bewoners
Een project dat afgerond wordt binnen budget en binnen de planning, met tevreden bewoners, een tevreden woningcorporatie en aannemer. Dat is altijd het doel wanneer wij aanwezig zijn op een project. Op basis van de vertrouwensband met de bewoners zorgen we ervoor dat het project niet alleen een technische verbetering is, maar ook een sociale investering in de wijk.
Groot onderhoud van uw woningen, wat kan ADSocius doen:
Efficiënte bewonerscommunicatie: Voor en tijdens de werkzaamheden informeren we de bewoners op tijd en in begrijpelijke taal zodat zij weten wat zij kunnen verwachten en wat er verwacht wordt.
Technische opname: We zijn aanwezig bij de technische opname om zo vragen van bewoners te beantwoorden terwijl de aannemer effectief zijn werk kan doen.
Luisteren en verbinden: Tijdens de werkzaamheden spelen we een verbindende rol om zo de bewoners op te vangen en hiermee de aannemer en woningcorporatie te ontzorgen.
ADSocius op uw volgende project?